een hele enge slang




tekst, muziek, keyboard, samples, zang: Jan Turkenburg, april 2010


refrein: (2x)

ik ben een hele enge slang
en ook nog een gemene
voor mij zijn alle mensen bang
zo menigeen joeg ik op stang
want ik bijt graag in tenen

wanneer je door het oerwoud loopt
wees dan maar op je hoede
want zie ik jou soms onverhoopt
zorg dat je 't in je oren knoopt
ik bijt in koele bloede

refrein 2x

het maakt niet uit hoe groot je bent
want ik lust alle maten
en geen verschil hoe hard je rent
of dat je twintig talen kent
met mij valt niet te praten

refrein 2x

tussenspel

refrein 2x

helaas het was een week gelee
toen heeft men mij gevangen
vervolgens ging ik over zee
nu lig ik in de zoo gedwee
een beetje rond te hangen


Dit liedje heeft zich ontwikkeld uit de zwarte kater. Dit is de eerste en voorlopig enige opname die ik er van maakte, nèt na het voltooien van de tekst. Binnenkort doe ik hem in iets rustiger tempo over...