Ridder Aard






tekst: José van Amstel
muziek: Jan Turkenburg
productie, zang en instrumenten: Jan Turkenburg
opname gemaakt voor de methode Alles-in-1


Vandaag ben ik Ridder Aard
en met mijn goudgekleurde zwaard
versla ik draken in het bos
Er lopen er zo'n twintig los

Ik neem ze mee naar mijn kasteel
Het zijn er wel ontzettend veel
Ze roepen: ach en oh en wee
Toch sleep ik ze allemaal met me mee

Geef  mij maar een echte drakenbil
want dat is wat ik echt graag wil

Voor draken ben ik heus niet bang
Al zijn hun staarten nog zo lang
Al hebben ze grote gevaarlijke tanden
en zie je ze ook van binnenuit branden

Ik breng ze naar mijn drakenland
Daar mogen ze tijdelijk wonen want
heb ik honger dan roep ik: stop!
Dan eet ik er zo maar eentje op

Geef  mij maar een echte drakenbil
want dat is wat ik echt graag wil

Geef mij maar drakodillendril
of een stukje drakenbil
en een gegrilde drakenstaart
vind ik lekkerder dan appeltaart

Dan roept mijn moeder: hee kom aan! (Aard! Eten!)
We kunnen nu aan tafel gaan (joho!)
We eten gehaktballetje met lof (blééé)
Nou dat vind ik echt niet tof

Geef  mij maar een echte drakenbil
want dat is wat ik echt graag wil  (herhalen)